Niemal każda praca magisterska tworzona współcześnie zawiera rysunki i tabele. To prosty sposób na dodanie jej walorów estetycznych, a jednocześnie na czytelne zaprezentowanie danych. Każdy element tego rodzaju musi zawierać podpis, w którym będzie zawarty jego numer i tytuł, które następnie będą wykorzystane w spisie rysunków lub tabel. Dzięki prostej sztuce możemy utworzyć taki spis automatycznie.
Aby móc wykorzystać podpisy pod zdjęciami lub tabelami do tworzenia automatycznego spisu, należy dodać je przy pomocy polecenia Podpis. W tym celu z menu Wstaw wybieramy Odwołanie, a następnie Podpis. Przycisk Autopodpis umożliwia automatyczne wstawianie podpisów. Należy tylko wybrać, które elementy będą automatycznie podpisywane. Po wybraniu tej opcji, za każdym razem, gdy wstawimy do tekstu element, pojawi się pod nim podpis.
Taki sam efekt można uzyskać wstawiając podpisy ręcznie przy zastosowaniu polecenia Podpis. Elementy, dla których będziemy ręcznie dodawać podpisy należy wskazać na liście Etykieta.
Tak przygotowane podpisy rysunków, tabel i wykresów można następnie wykorzystać do sporządzenia automatycznego spisu tych elementów, który musi zawierać praca magisterska. Wykonanie go jest proste, bezproblemowe i wymaga z naszej strony znacznie mniej wysiłku niż przygotowanie takiego samego spisu ręcznie.
Aby utworzyć automatyczny spis rysunków, klikamy w miejsce, w którym ma zostać umieszczony spis. Zwykle jest to jedna z końcowych stron, które zawiera praca magisterska. Z menu Wstawianie, wybieramy Odwołanie, następnie Indeksy i Spisy i Spis ilustracji.
Kolejny krok to edytowanie poszczególnych opcji dotyczących tworzonego spisu. Tworzymy etykietę spisu, korzystając z gotowego szablonu lub tworząc własny. Przy odrobinie dobrych chęci można stworzyć niestandardowy spis, dostosowany do naszych indywidualnych preferencji.